01. jan 2018
Case Study

Courtyard by Marriott Hotel in Wolfsburg werkt samen met Ideal Standard

In het Wolfsburg Courtyard by Marriott Hotel draagt Ideal Standard bij aan het feit dat de open badkamers hun beste kant laten zien vanuit de woonkamer

Het Allerpark in Wolfsburg positioneert zich als een van de grootste sport-  en recreatiegebieden in Duitsland en trekt jaarlijks twee miljoen bezoekers uit de regio Braunschweig-Wolfsburg. Met dit in gedachten is het Courtyard by Marriott Hotel in januari 2018 geopend aan de noordkust van de Allersee (Allermeer). Het richt zich op een breed publiek van zakelijke klanten, toeristen, lang- en kortdurige overnachtende gasten. De architectuur en het interieurontwerp verbinden op vele manieren met de natuur en de omgeving. De badkamers bieden natuurlijk licht en uitzicht op de buitenlucht. Ideal Standard-producten passen goed bij het interieurconcept en dragen onder meer bij aan het opmerkelijke comfort en de kostenbesparende werking met de nieuwe AquaBlade-toilettechnologie.

Themapark met een verscheidenheid aan sport- en vrijetijdsactiviteiten

Sinds 2017 brengt Wolfsburg AG - een joint venture (publiek-private samenwerking) van de stad Wolfsburg en Volkswagen AG - ook steeds meer Allerpark landelijk op de markt. Het openbare pretpark van 130 hectare combineert de nabijheid van het stadscentrum met natuurlijke kenmerken zoals de Allersee en een verscheidenheid aan sport- en vrijetijdsactiviteiten. Het Courtyard by Marriott Hotel maakt sinds januari 2018 deel uit van dit aanbod.

Het viersterrenhotel is eigendom van Hotel Allerpark GmbH. Deze bestaat op haar beurt uit Volksbank BraWo Projekt GmbH en de Baum Business Group als projectontwikkelaars en investeerders. Naast het Wolfsburg Courtyard by Marriott exploiteert Baum Hotelbetriebe GmbH ook het Courtyard by Marriott in Bremen en het Courtyard by Marriott Hanover Maschsee als licentiehouder. Het Wolfsburg Courtyard by Marriott biedt in totaal 152 kamers, een seminarie- en conferentieruimte en een restaurant met terras aan het meer, allemaal op een oppervlakte van ongeveer 11.000 m². De investering bedroeg 27 miljoen euro.

De natuur en de omgeving op vele manieren weerspiegelen

"Als franchisenemer van het hotelmerk Courtyard by Marriott hebben we ons eigen hotel- en interieurontwerp kunnen ontwikkelen dat specifiek is gericht op het omringende natuur- en parklandschap", legt hotelmanager Christoph Neumann uit. De vier verdiepingen van het gebouw steken niet uit boven de bomen in het park. Met zijn gevel van houtcomposiet gaat het gebouw naadloos op in de omgeving. De kamerinrichting en de warme natuurlijke kleuren zijn ook een weerspiegeling van het meer en het parklandschap. "Tegelijkertijd moet dit de hoge kwaliteit van het interieur overbrengen", voegt salesmanager Aljosha Nytsch toe. Kamerhoge ramen die de breedte van de kamer beslaan, bieden een weids uitzicht op het landschap of het meer en verrijken de sfeer van de kamer met binnenkomend daglicht. (De vierde verdieping heeft ook balkons.) Een architectonisch kenmerk is de visuele integratie van de badkamer: een kamerhoge ruit tussen de badkamer en de woonkamer zorgt voor een duidelijk zicht door de kamers naar buiten. Een "verduisteringsgordijn" bedekt de ruit indien nodig volledig. Vanuit de woonkamer naar de badkamer kijkend, lijkt de badkamer op een podium verlicht door daglicht. Dit heeft niet alleen een praktisch effect wanneer b.v. make-up aanbrengen, zegt Nytsch. Het interieurontwerp van de badkamer komt vooral tot uiting in de kleuren, vormen en hoogwaardige algehele uitstraling, zegt Schmeh.
Various shots of the bathroom in the Marriott hotel room

Strada, Tesi en AquaBlade - indrukwekkend in hun algehele uiterlijk

De wastafels, kranen en toiletten van Ideal Standard zijn passend in dit totaalbeeld geïntegreerd, zowel in haptische als visueel waarneembare kwaliteit. "We hebben tijdens het bemonsteringsproces producten van verschillende fabrikanten vergeleken. Uiteindelijk paste Ideal Standard het beste. Bovendien was de beslissing gebaseerd op de goede reputatie van het merk en de positieve ervaringen die we al hebben gehad met Ideal Standard-producten in de andere eigenschappen van de Baum-groep, "meldde Neumann. Voor het Courtyard by Marriott Wolfsburg werd gekozen voor een stijlvolle, eigentijdse wastafel uit de Strada-serie, een selectie moderne Tesi-kranen en een wandcloset met de nieuwste AquaBlade®-spoelingstechnologie. De rechthoekige vorm en de slanke zijkanten van de wastafel zijn de belangrijkste designelementen van Strada. De Strada-collectie omvat ook een stijlvolle opbergruimte en spiegels die de individuele stijl weerspiegelen. Tesi-kranen brengen kwaliteit, stijl en veelzijdigheid in gelijke mate tot uitdrukking, en ze beschikken over een verscheidenheid aan technologieën en innovaties die water besparen en veiligheid in de badkamer bieden: een verbeterde CLICK-technologie die wordt geleverd met een mechanische stop waarmee de waterstroom tot 50% kan worden beperkt, een geïntegreerde regelaar die een maximaal debiet van 5 l/min biedt, en een warmwaterbegrenzer die de temperatuur van warm water regelt met slechts een simpele beweging. In het Tesi wandhangende toilet zet de gepatenteerde AquaBlade®-technologie nieuwe normen in ontwerp en optimale spoelprestaties, zelfs met kleine hoeveelheden water. AquaBlade® spoelt de hele pot bij elke spoeling, waardoor het gemakkelijker schoon te maken is. In vergelijking met veel traditionele spoelingen is Aquablade® tot 80% stiller. Het is een echt revolutionair stuk badkamertechnologie en een mijlpaal in de geschiedenis van toiletten.

Diverse doelgroep

In het algemeen draagt Ideal Standard in het Courtyard by Marriott Wolfsburg bij aan het voldoen aan alle vereisten die nodig zijn voor een comfortabel leven van de doelgroep in een hybride hotelconcept voor zowel vakantiegangers als zakelijke gasten. Alle 152 kamers bieden plaats aan minimaal twee personen. De verbinding met andere kamers is ook ideaal voor een gecombineerd gezinsverblijf. Dit alles komt bovenop de strandlocatie aan de Allersee, het buitenterras en het restaurant "Allerlei". "Met het Courtyard by Marriott Wolfsburg hebben we een locatie kunnen ontwikkelen die ongelooflijk plezierig is voor vrijetijdsactiviteiten. We willen deze kwaliteit aan de gasten overbrengen en het publieksspectrum op geen enkele manier beperken", benadrukt hotelmanager Neumann.
Case Studies

Case Studies voor Hotels sector

Alle case studies

Cookies op onze website

Om u de beste en meest relevante gebruikerservaring op onze website te bieden, gebruiken we cookies voor functionele, comfort- en statistische doeleinden. Door op de knop accepteren te klikken, accepteert u de cookies.

U kunt uw voorkeuren wijzigen door naar de pagina met cookie-instellingen te gaan.